2012/2013 2011/2012 2010/2011 2009/2010 2008/2009 2007/2008

Wydarzenia

2012/2013

PROJEKT WARSZAWA 2012

W dniach 25 i 26 października grupa 47 uczniów klas drugich biologiczno-chemicznych wraz z opiekunami: prof. Cecylią Bojanowską, prof. Piotrem Seemannem i prof. Szymonem Woźniakiem udała się na wycieczkę do Warszawy.

Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od Muzeum Powstania Warszawskiego. Zlokalizowane w zrewitalizowanym budynku postindustrialnym,  nowoczesne muzeum przybliżyło nam wydarzenia, które miały miejsce w stolicy 68 lat temu. Wędrując ciemnymi korytarzami, poczuliśmy atmosferę tamtych dni oraz wysłuchaliśmy nagranych, wzruszających relacji uczestników powstania. Kolejnym ważnym punktem był Pałac Kultury i Nauki. Choć widoczność była nie najlepsza obejrzeliśmy panoramę stolicy z tarasu widokowego pałacu. W godzinach popołudniowych zwiedzaliśmy Sejm. Naszym przewodnikiem był poseł Romuald Ajchler. Będąc w siedzibie władzy ustawodawczej, poznaliśmy historię polskiego parlamentaryzmu oraz, mimo że posiedzenie plenarne zakończyło się dzień wcześniej, spotkaliśmy wielu znanych polityków. Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał dyplom potwierdzający wizytę w gmachu przy Wiejskiej. Resztę dnia poświęciliśmy na zwiedzanie miasta.  Z Placu Zamkowego mieliśmy okazję podziwiać podświetlony stadion narodowy, a spacerując Krakowskim Przedmieściem, Nowym Światem i Alejami Ujazdowskimi widzieliśmy Pałac Prezydencki, Belweder, Łazienki Królewskie, Kancelarię Premiera i liczne ambasady. Jak wyliczył Hubert Kuźma, po przejściu blisko 10 km dotarliśmy do hotelu.

Następnego dnia, po wczesnym śniadaniu, udaliśmy się do Centrum Nauki „Kopernik”. Był to zdecydowanie najważniejszy punkt wizyty w Warszawie. Braliśmy udział w zajęciach laboratoryjnych z biologii, chemii i fizyki. Mogliśmy zbadać odczyn i sorpcyjność gleby, a także wyizolować chlorofil. Zbadaliśmy, jak za pomocą koloru można określić rodzaj substancji czy ustalić wilgotność powietrza. Zrozumieliśmy najróżniejsze zjawiska optyczne i przekonaliśmy się na czym polegają wady wzroku i jak można je korygować. Na zakończenie wizyty w Warszawie, poszliśmy do ogrodów mieszczących się na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, skąd był doskonały widok na Wisłę, Most Świętokrzyski i CNK.

Do Wągrowca wróciliśmy bardzo zadowoleni i pełni wrażeń. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć mieszczących się w albumie fotograficznym

Spotkanie z absolwentem naszej szkoły panem Janem Hyjkiem w ramach projektu "Naszym gościem jest"

Dnia 10.10.2012 roku młodzież naszej szkoły miała okazję spotkać się z absolwentem naszego liceum panem Janem Hyjkiem. Pan Jan w bardzo interesujący sposób opowiadał o swojej młodości w szkole, o swoich pasjach, o tym czym się zajmował w życiu. Zaprezentował również poezję śpiewaną akompaniując sobie na gitarze. Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie.